"שחף שלה" – הראיון עם תמר אזולאי, אמא של שחף רז רגע לפני הגמר הגדול

בראיון ראשון לתקשורת – רגע לפני הגמר הגדול של אחת העונות הכי מסקרנות של "האח הגדול" – תמר אזולאי, אמו של "הפיינליסט" האשדודי שחף רז, מסכימה לספר מעט על הבחור החייכן שזוכה לפופולאריות עצומה העונה: הילדות באשדוד בצל גירושי ההורים, החיבור לעיר, הצד הרגיש שלא מכירים בו, מה דעתה על טליה וגם – על איזה קמפיין מחכה לשחף בחוץ מהמרים במשפחה ? בואו ותכירו את שחף שלה

image 6002 imageתגובות imageהדפסה
article

נעים להכיר –  תמר אזולאי (60) מאשדוד, אמא של שחף רז – מהדמויות היותר אהודות העונה ב"האח הגדול" ומי שהעפיל לגמר הגדול שישודר במוצ"ש בשידור חי. עד עכשיו, תמר סירבה להתראיין לתקשורת, אבל ההתרגשות הגדולה לקראת הגמר שאחזה במשפחה, בחברים ובשכנים – שכנעו אותה להסכים להיפתח מעט ולספר על האשדודי שעשוי להיות הזוכה הגדול של העונה.

 

תמר עובדת מזה 11 שנה במערך הטלמרקטינג של התזמורת האנדלוסית של אשדוד. בתקופות "צעירות" יותר של אשדוד, היא הייתה מאד מוכרת בעיר בתור האישה הראשונה שעבדה בתחנת דלק (כן, כולל בדיקת שמן ,מים וכל מה שנדרש), והייתה גם ברמנית בפאב הראשון שפתח אידי ישראלוביץ הגדול, אי שם בשנת 1984. שם, אגב, היא גם פגשה את את צביקה – מי שלימים הפך להיות בעלה (ולאחר מכן הגרוש), וכמובן אביו של שחף.

 

"לא התראיינתי בכלל  עד עכשיו, כי אני יודעת שיש עריכות מגמתיות ואני לא סומכת שיוציאו את המילים שלי נכון… (צוחקת) אני אמרתי שאם יש להם אומץ  – שיראיינו אותי בשידור חי", אומרת תמר.

sss

תמר אזולאי, אמא של שחף רז (צילום: חנבו אמר)

"אי אפשר להוציא את אשדוד מהאשדודי" – זה בול שחף"

 

תמר אישה חדה וערנית מאד, מגיבה מהר ולא מעניין אותה שטויות. אין לה בכלל פייסבוק משלה אבל היא בהחלט מודעת לעניין הרב ששחף מייצר בתקשורת וברשתות החברתיות.

היא מודה שהייתה בהלם כששחף הודיע לה שבועיים לפני שנכנס לבית האח שהוא הולך לשם.

שחף (34) הוא בנה הבכור, למד בבית הספר היסודי שחר (בית ספר דתי) ובתיכון במקיף ג' .

אחריו יש את צופי בן ה30 ורון בת ה28. האחים ביניהם מאד מחוברים ומגובשים.

 

ש: אחת הטענות הנפוצות ברשת בהקשר של שחף, היא שהוא בכלל לא מאשדוד…

"זה לא נכון, הוא גדל ולמד פה, ואחרי הצבא נסע לחו"ל לעבוד בעגלות כמו צעירים רבים, כשחזר לארץ הוא לא מצא את עצמו ועבר לגור בתל אביב".

 

ש: מה אשדודי בשחף?

"בואי, שמעתי שיש כאלה שאומרים ששחף לא אשדודי כי הוא לא גר באשדוד. אז אני אגיד ככה – יש עובדות בזהות שלו שאנשים לא יוכלו לשנות. נתחיל מארוחות השישי  שהוא מרבה להגיע לכאן ולהיפגש איתי עם ואחים שלו. כמובן גם עם החברים, ולרדת לים… חבר שלו רז אמר דבר נכון ואני מכירה את שחף והוא הסתלבט בת"ז של האח הגדול כשאמר שהוא מחפש חברים… היה שם איזה קטע שעשה עם העיניים שלו והרגיש לנו שהוא טיפה הסתלבט… בניתוח שלנו אני חושבת ששחף התכוון לזה שרוב החברים שלו נשואים ועם חברים, ב"סטטוס" אחר ממנו – שהוא על תקן "רווק תל אביבי" עכשיו, אז הוא אולי לא מוצא את עצמו כל כך בחבר'ה של פעם".

 

ש: אבל הוא מעודכן לגבי מה שקורה בעיר?

"ברור. תראי, כשקורה משהו באשדוד הוא מחובר לזה, הטילים למשל, אין מצב שהוא לא יתקשר או יסמס לוודא שכולם בסדר וזה עוד לפני שדיברתי על החיבור שלו לסבא וסבתא שלו. בכללי, תמיד מעניין אותו מה קורה כאן בעיר. את יודעת יש את המשפט הזה שהוא ממש מדויק לאשדודים, כמה בנאלי שהוא יישמע "אפשר להוציא את האשדודי מאשדוד, אבל אין אפשר להוציא את האשדוד מהאשדודי"- זה בול שחף".

טוב זה קצת מצחיק, אבל הייתה איזו תקלה מתישהו במשרד הפנים. בכל אופן - מאוד אשדודי וזאת עובדה

"לא מצטערת שלא נכנסתי לבקר אותו בבית האח"

 

צביקה אבא של שחף, זמר במקצועו, היה בתכנית וניגן לו בגיטרה. כשבת משפחה של משתתף אחר נכנסה, תמר אמרה לבת שלה כי "היא תהיה טובה יותר", אולם לבסוף בן המשפחה שנכנס היה לא אחר מסבא ישראל אזולאי (אביה של תמר), במפגש שלא הותיר עין אחת יבשה – לא בבית האח ובטח שלא אצל הצופים בבית.

 

"שחף מאד רגיש, נעים הליכות, חכם ומוכשר. הוא כתב המון בתור בלוגר ב"מה וזה" (בלוגים של דור ה-Y), אולם מרגע שהאתר נסגר כל התכנים נמחקו"

 

 

ש: כשאבא שלו  הפתיע את שחף עם גיטרה  וכשסבא ישראל הפתיע  – שחף שמח והתרגש עד דמעות. את לא מתחרטת שלא נכנסת לבית גם את?

"ממש לא. שחף גם מכיר אותי ואני בטוחה שהוא מבין אותי. אני לא טיפוס כזה שמחפש חשיפה ונוח לו עם כל הדברים האלה. כן, אני מדברת עכשיו רגע לפני הגמר וגם הרמנו לו מסוק כשהוא היה מרוסק והרגיש לו קצת בודד שם – לא מעניין אותי מה יגידו, עניין אותי לראות את הבן שלי מעודד".

 

ש: איך הגירושין שלך ושל צביקה השפיעו על שחף?

"התגרשתי מצביקה (היה הבעלים של ה'אבו מאפיה' שהייתה באזור התעשייה) כששחף היה בן 16 ופעם , לא יודעת מה המצב היום, לא היה כל כך לנוער מה לעשות פה בעיר אבל שחף היה שחקן במכבי אשדוד בכדורסל ושמחתי על כך, כי הייתי אם חד הורית –  והאימונים שמרו עליו – חבר'ה טובים. עם הפרידה והשינוי בבית, ידעתי אז שאני הולכת לאכול קשיים אבל היה לי דבר אחד ברור – גם אם אני מתחילה הכול מאפס, אין לי זמן ל"אכלו לי שתו לי" ולילדים שלי יהיה כל מה שהם ירצו. וכך היה. לא היה חסר כלום לאף אחד".

 

ש: יש משהו ששחף אמר במהלך העונה שנגעו בך במיוחד?

"בוודאי. האחד היה שהוא אמר לא ראה גילויי חיבה בין ההורים שלו. זה היה לי נורא לשמוע את זה, שהילד גדל מבלי לראות זוגיות בריאה וחמה אצלנו ההורים שלו. בדיעבד, היינו בסיר לחץ אדיר אז, כי העסק (אבו מאפיה) התפרק… מאז הפרידה עבדתי אז ללא הפסקה, כי יש בית ושלושה ילדים וצריך לצאת לעבוד, לא משנה במה… והילדים לרוב אחרי בית הספר היו מגיעים להורים שלי".

"בפעם אחרת הוא אמר שהוא כועס עליי, נדמה לי בשיחה עם שרין, ואז הוסיף "אני מבין שאני צריך לעשות שיחה עם אמא שלי" ובהמשך אמר שהוא לא יכול לכעוס עליי כי אין לו זכות, כי כל הזמן הייתי שם. בעיניי זה הכל – שהוא פחות שופט אותי ומבין שעשיתי אמנם טעויות (איזו אמא לא עושה טעויות?) אבל בד בבד נתתי כל מה שאני יודעת ויכולה".

שחף רז כילד קטן ומתוק (אלבום פרטי, באדיבות אמא שלו)

"תמיד היו לו חברות. הוא יהיה אבא נהדר"

 

ככל שהתקדמה התכנית, שחף התבלט יותר ויותר בזכות האופי הנוח, החיוך הכובש וכמובן – החיבור שלו עם טליה, אחת המתמודדות הדומיננטיות העונה ומועמדת מובילה לזכות במיליון.

 

 

ש: במה שחף דומה לך?

"בחוסן שלו ובבריחה מרגשות. חוץ מזה אני יכולה לומר חד משמעית שהוא חופר, באמת חופר. בואי נגיד שאם הוא וטליה באמת יהיו ביחד בסוף, אני חושבת שלילדים שלהם תהיה בעיה – הם יצטרכו אטמי אזניים מגיל אפס כי שניהם אוהבים לקשקש ולקשקש. אבל הוא בודק".

 

מה את באמת חושבת על טליה?

"כל הזמן שואלים אותי מה דעתי עליה… מה יש לי לחשוב עליה? אני לא באמת מכירה אותה… אני לא חושבת שזו פלטפורמה לבחינת זוגיות אבל אני אגיד ככה, מההיכרות שלי עם שחף – חברות תמיד היו לו, אבל זה לא נסגר אז משהו שם ב'לופ' לא עובד. אצלו. לפחות ככה נראה לי. מה שאני בטוחה זה שהוא יהיה אבא נהדר".

 

ש: שחף אמר בתכנית שהוא "לא מרגיש"…

 

"זה לא נכון – הוא כן מרגיש, פשוט קשה לו להכיל רגשות מסוימים. הוא גם יודע שאם מישהו אפטי ואדיש זה אומר שבאמת שקיים היעדר רגש… כשטליה צעקה עליו בתכנית הוא רק צחק – הבנתי מיד למה- כי גם זה שהיא התעצבנה עליו עדיין אמר לו שיש לה רגש כלשהו כלפיו. אחרי זה כשהיא באה והתנצלה הוא אמר לה שקודם התעלמה…

הוא גם מאוד בוחן ומתבונן על אחרים. אולי זו הסיבה שבתחילת העונה הוא לא כזה בלט והיה יותר שקט יחסית לכל הדמויות הרעשניות שהיו שם. היום אני מבינה שבסביבה חדשה הוא קודם כל לוקח אחורה ובוחן הכל, דווקא ממקום מאוד עוצמתי שלו. "

 

"הוא פרפקציוניסט ומאוד ביקורתי כלפי עצמו. תודה לאל, מעולם לא כיוונתי את החינוך שלי איתו על זה שהוא יכול להשיג דברים בזכות זה שהוא נראה טוב. אגב הוא היה עד גיל חצי שנה תינוק ממש מכוער ופתאום הפך למהמם שהוא (צוחקת). בתור אמא צעירה אני יכולה לומר שאני מעולם לא הייתי בקטע של עין הרע וכאלה אבל לא הפסיקו להחמיא לי על כמה שהוא יפה, ברמות שאפילו הגננת הייתה 'חלשה' עליו ובמקום להעמיד אותו במקום אם היה טיפל'ה דומע הייתה נותנת לו מה שרצה. אבל מבחינתי, הנראות החיצונית אף פעם לא הייתה אישיו ומגיל צעיר כן שמתי דגש על גבולות וערכים. הנראות שלו מעבירה אותו שלב ראשון, על זה אין עוררין. למזלנו יש בו גם הרבה מעבר לזה".

 

ש: מה דעתך עם שאר האנשים בבית?

"אני אגיד ככה- אני לא ראיתי מעולם את התכנית עד ששחף נכנס. אני מבינה ויש לי לא מעט ביקורת על איך אנשים התבטאו ודיברו שם, אבל כנראה שזה משהו שאנשים אוהבים לראות. אין לי ספק שאם שחף יזכה בתכנית זו תהיה סוג של אמירה חברתית – שאפשר גם אחרת להצליח, בלי לעורר סערות ובלגן ולדבר מגעיל. הלוואי וזה יקרה".

שחף וטליה. האם זה באמת יקרה בחוץ?

המכתב שטרם פורסם וההימורים על הקמפיין העתידי

 

בסוף חודש יולי, התעוררה מיני-סערה תקשורתית לאחר שנתנאל (דייר נוסף) ושחף הצדיעו בתנועת מועל יד ב-2 אירועים נפרדים. על אף שעברו על חוקי הבית, בחרו בהפקת התכנית שלא להדיח את השניים, ובעקבות הביקורת שהתעוררה, החליטו לשדר פרק מיוחד בהשתתפותה של אורנה בן דור – בת לניצולי שואה.

"תקשיבי זה כל כך לא מתאים לו והיה כל כך טיפשי. אני לא מאשימה את אופק או משהו ועזבי רגע את סבתא שלו. אני חושבת שהוא אפילו לרגע לא חשב על זה. היו לא מעט ביקורות שהגיעו לאוזניים שלו ושאלו אותי מה דעתי על זה שכל עם ישראל… להגיד מה עניתי? מעניין לי את ה – #%$%@"..

 

אני יכולה לומר ששלחתי לשחף מכתב שטרם פורסם בתכנית, אולי עוד יפרסמו אז אני לא אספר מה כתבתי. המון חברות ילדות מדברות איתי ועפות עליו עם מלא מחמאות על כמה שהוא נעים הליכות… "איזה ילד", "איזה חינוך" אז אני מביטה רגע מהצד וגאה בו, וגם בי. אני עוצרת רגע ומביטה לשמיים ושואלת מה עשיתי שזכיתי בילד כזה? הרבה פעמים הרגשתי שזה לא היה מספיק, מה שיכולתי לתת להם. אני יודעת שעשיתי כל מה שאני יכולה עבורם ועדיין, אולי לא היו לי יותר מידי חיבוקים, או אפילו מעט מידי והיום… אני יודעת שהדבר הראשון שאני אעשה כשאפגוש אותו זה לחבק אותו."

 

ש: במה את גאה בשחף במיוחד?

"הוא כל הזמן עשה סדנאות התפתחות אישית ומחפש את עצמו כל הזמן, גם רון (אחותו) עשתה אחריו. הוא כל הזמן רוצה להשתפר מול עצמו, בוחן איפה הוא נמצא מול ארגז הכלים והקשיים שלו ומנסה להתמודד עם כל מה שמגיע מולו. אז השיפורים שלו, זה שהוא כל הזמן מחפש בעצמו. זה שהוא קצת סוליסט- כי הוא בונה הכול בראש ומנתח ורק אז מגיב. יש כאלה שאולי רואים את זה כאילו נעלם ומסתגר – אני חושבת שהוא מעכל ובונה את הקונספט. כמו שהוא ניגש לקמפיין פרסום – הוא מקבל את כל החומרים, עושה בריף ואז מפצח".

 

ש: יש דאחקות בבית לגבי קמפיין הפרסום הראשון ששחף יקבל?

"אני באמת חושבת שזה לא קרה עד עכשיו – שהוא יהיה חתיך כזה שמופיע בפרסומות זה –  רק כי הוא לא גדל ככה. אצל שחף  הערכים באמת חשובים קודם. אין לי ספק שיקפצו עליו. מה שכן אני יכולה לומר זה שהלוואי שהוא יוביל באמת קמפיין כלשהו עם ערכים, עם מסר חשוב מאחוריו אבל בדאחקה המשפחתית – כן, אנחנו צוחקים שהוא יקבל איזה קמפיין לאמצעי מניעה".

 

 

ש: מה את עוד יכולה לספר לנו על שחף, אולי משהו שלא ידענו עליו?

 

"הוא מנגן בגיטרה, קורא ספרים, כותב מאוד יפה והוא בשלן מטורף – זה אגב לא התחיל בבית. בבית הוא היה נסיך. הוא אוהב אוכל של בית. אני הכנתי לו לתכנית מרק חרירה (קציצות לא בא לי טוב בשביל קאזם – שחף לדעתי הבין את זה יש לנו הומור כזה ביני לבינו). לא עניינה אותי תחרותיות עם הורים אחרים או משהו כזה.
שחף תמיד רצה להיות מדוגם והנראות שלו תמיד הייתה חשובה לו. פעם כשהיה באופנה ג'ינס דיזל שעלה 1,500 ₪ אמרתי לו שגם עם מכנסיים של 10 ש"ח הוא יראה טוב. בכל אופן בבית פעם הוא היה יחסית קצת מבולגן – מעביר לי ערמות של בגדים ישר לסל כביסה גם אם לא לבש. היום הוא די נקי ומסודר – גר לבד עם לוקי ("דה דוג") בדירה מדוגמת ומסודרת בתל אביב."

 

"הוא יודע לדבר עם כל אדם שיבוא מולו. בלי קשר – יש לו מן הילה כזו, הוא נסיך מיוחד עם קלאס משלו. מבאס אותי שהוא עדיין לא מכיר בערך של עצמו – כמה הוא מיוחד ואיך רואים אותו כלפי חוץ. אני חושבת שהוא יבין את זה בקרוב."

 

"יש לו קטע חולמני קצת לפעמים, קצת בוהה לפעמים. יש לו קשר עם דברים רוחניים מאוד. כשהיה קטן היה אומר לי שקוראים לו בחלומות, גם היה מפענח לי חלומות כאילו זה ידוע ומובן מאליו. אני אישית חושבת שהוא מקבל מסרים עד היום, לא בטוחה איך לקרוא לזה ואם הוא מתעסק בזה בכלל".

תמר אזולאי עם שלושת ילדיה - שחף, צוף ורון רז

ש: לסיום, את חושבת שהתכנית עשתה לו טוב?

"התכנית הזו עוררה אצלו הרבה דברים – גם את הקשר שלי איתו.  אני חושבת שהוא הלך לשם מעבר לחוויה, אולי לעבור איזשהו תהליך אישי עם עצמו אבל זו רק אני, כשהוא ייצא משם ונדבר נהיה יותר חכמים".

"אני מאמינה שכשהוא ייצא מהתכנית הוא יבין עד כמה הוא הצליח לגעת באנשים ולהיכנס להם ללב, אין לי ספק שתוך כמה ימים הוא יבין איך הוא נתפס בעיניי הציבור ויתרגש מעצמו."

imageעוד כתבות

baner

ילד פלא: שרון ברק בן ה-10 מאשדוד מככב על מסך הטלוויזיה ובקולנוע

12:01 | 22/03/2024
baner

הפסקדו והפארינו: כוכבי הקולינריה של מגזין האוכל 2024

13:20 | 17/03/2024
baner

"יום האישה הראשון שלי": הטראנסג'נדרית האשדודית שכובשת כל פסגה

11:11 | 08/03/2024
baner

לחבר את הדור הצעיר לקהילה דרך התנדבות: הבכירה במייקרוסופט שמתנדבת כראש שבט 'דותן' של הצופים

18:53 | 07/03/2024
baner

הצלם האשדודי רועי לוי בסדנאות צילום של שביל החלב

18:55 | 02/03/2024
baner

"על אלופציה, מלחמה והמלאך השומר": הסיפור המרגש על ההתמודדות של חייל המילואים האשדודי

12:42 | 28/02/2024

imageהמלצות נוספות

sss

ילד פלא: שרון ברק בן ה-10 מאשדוד מככב על מסך הטלוויזיה ובקולנוע

‫חן בוקר‬‎ אמר

12:01 | 22/03/2024

sss

הפסקדו והפארינו: כוכבי הקולינריה של מגזין האוכל 2024

‫חן בוקר‬‎ אמר

13:20 | 17/03/2024

sss

"יום האישה הראשון שלי": הטראנסג'נדרית האשדודית שכובשת כל פסגה

‫חן בוקר‬‎ אמר

11:11 | 08/03/2024

imageעוד כתבות

baner

ילד פלא: שרון ברק בן ה-10 מאשדוד מככב על מסך הטלוויזיה ובקולנוע

12:01 | 22/03/2024
baner

הפסקדו והפארינו: כוכבי הקולינריה של מגזין האוכל 2024

13:20 | 17/03/2024
baner

"יום האישה הראשון שלי": הטראנסג'נדרית האשדודית שכובשת כל פסגה

11:11 | 08/03/2024
baner

לחבר את הדור הצעיר לקהילה דרך התנדבות: הבכירה במייקרוסופט שמתנדבת כראש שבט 'דותן' של הצופים

18:53 | 07/03/2024
baner

הצלם האשדודי רועי לוי בסדנאות צילום של שביל החלב

18:55 | 02/03/2024
baner

"על אלופציה, מלחמה והמלאך השומר": הסיפור המרגש על ההתמודדות של חייל המילואים האשדודי

12:42 | 28/02/2024
WordPress Ads