הכוכבת הבאה – עדן טל טורפת את המסך

הקורונה שהחזירה אותה לאשדוד והרצון להתפתח כאן, התחביב והאהבה לאוכל שהפכו לקריירה, החלום להתפתח ולצמוח יחד עם העיר, ואיך בכלל שיחת טלפון אחת הפכה לה את כל התכניות בחיים? תכירו את עדן טל, "פודית" אשדודית עם אלפי עוקבים ברשתות, שפורצת קדימה עם תפקיד בתכנית הטלוויזיה שממציאה את ז'אנר הריאליטי-אוכל מחדש

image 918 imageתגובות imageהדפסה
article

צילום: הדוח היומי

האהבה לאוכל באה מהבית


עדן טל (27) אמנם נולדה בלוד, אך כבר בגיל שנה הוריה עברו לאשדוד, כאן נולדה גם אחותה הצעירה (סטודנטית לקולנוע, "צלמת בחסד עליון, בעלת חוש מדהים לאופנה"). אמא מרינה היא מעצבת אופנה לשעבר ואבא שלום, מנהל כספים עצמאי בעיסוקו.

"הוריי ממוצא גיאורגי, וכולם יודעים שבית גאורגי – זה בית של אוכל: החומרים, התבלינים, האסתטיקה והטעמים שמתערבבים כולם יחד. ההורים עלו מאד צעירים ואנחנו לא עדתיים יותר מידי.. עד שזה מגיע לאוכל – המנהג הנפלא של לארח בכל הזדמנות, "לפתוח שולחן" עד שכולם יוצאים שבעים ומעבר.. לאמא שלי מרינה יש יד מדהימה במטבח ובהכל, אין מוכשרות כאלה! אני גם מבשלת בעצמי  – וכל מה שאני יודעת, למדתי ממנה. יש בדיחה שהשכנים היו נבהלים כשהיו מפסיקים להניק אותי, היו שומעים אותי בכל הבניין. מגיל שנתיים אני אוכלת הכל, אפילו חריף!"


"אף פעם לא חשבתי על אוכל כמקצוע. תמיד ראיתי את עצמי שחקנית."


"כשהייתי גרה במרכז יצאנו לאכול בשישי בערב, ובסוף סיימנו עם פיתה שווארמה. האינסטגרם היה בחיתוליו הקולינריים, ובכל זאת הוספתי כמה מילים על התמונה בפוסט ,ולפתע קיבלתי המון תגובות נלהבות שדרבנו אותי להמשיך…
כל החברים אמרו לי "שאני זה אוכל" – אז אמרתי לעצמי יאללה.. בואי נמשיך עם זה. הייתי סטודנטית ב-3 עבודות כדי להחזיק את עצמי, והבילוי שלי היה אוכל…
לא בזבזתי את הכסף שלי על בגדים או טיפוח כמו בחורה רגילה – רק אוכל עניין אותי, זה היה ועדיין הבילוי האולטימטיבי מבחינתי. הבנתי שאפשר לתרגם את האהבה הזאת לאוכל למשהו שאפשר אולי להתפרנס ממנו ומשם זה התגלגל…"

"זה" אהבה.

"זה" – הפאב-מסעדה המוצלחת בחוף הקשתות היו הלקוחות הראשונים שלי, גל זהבי (אשדודי נוסף, שהפך זה מכבר לאושיית רשת מצליחה ומוכרת בכל הארץ) שידך בינינו, אדם שוקרון הבעלים היה צריך מישהי שתנהל את כל הנושא של הרשתות החברתיות.. לא היה לו זמן.

התאהבתי במקום מיד. זה אחד המקומות הכי מיוחדים בארץ, לא רק בעיר..ואדם הוא בעלים שלא קיימים. חי את המקום, את הקהילה והלקוחות, כל פרט הכי קטן חשוב לו בטירוף.. הוא יוצא מגדרו כדי שכולם יהיו מרוצים, גם על חשבון הכנסה גדולה יותר. מסעדן אמיתי ,
מקום קולינארי מטורף עם בורגרים מדהימים. אני נהנית לעבוד פה כי כל העוסקים במקום הם עובדים עם הלב. כל הלב על הצלחת. מרגישה כמו משפחה.. כאילו יש לי מניות במקום (צוחקת), זה מעבר למקום עבודה ואני מאד מקווה לשמור על הפינה הזאת גם בהמשך הדרך. "

שיחת הטלפון ששינתה את הכל

 

"חזרתי מבודפשט עם קורונה. באמצע הבידוד קיבלתי טלפון…  "שלום אני אוראל מרשת 13, קיבלנו עלייך המלצות.." אח"כ התברר לי שאחת המפיקות עקבה אחרי באינסטגרם וגם חברה שלי שעובדת שם המליצה עליי מאוד.
"אנחנו מחפשים 'פודית' (בלוגרית שעוסקת בקולינריה) שמתעסקת באוכל וחזקה ברשתות החברתיות, שזאת התשוקה שלה בחיים.. אנחנו רוצים שהיא תנהל פרויקט טלוויזיוני חדש וסודי… ואני צריכה ממך תשובה היום!!"

וככה, בשיחת טלפון מפתיעה אחת, החיים של עדן טל קיבלו טוויסט לא נורמלי, ומאז הכול מרגיש כמו התחלה של הגשמת חלום, אבל היא עירנית, ועוד איך.

"הייתי בהלם, השיחה הפכה את עולמי בדקה… לא עבדתי בטלוויזיה קודם לכן, אבל זה בהחלט משהו שתמיד רציתי ולשם כיוונתי תמיד , ולאו דווקא בהקשר של אוכל.
אפילו שהיה ברור לי שזה משהו זמני – אני אצטרך לעזוב את העבודה הטובה שלי (סמנכ"ל מכירות בחברת ״סחבק״ – חברת דרושים מצליחה שנמכרה לאול גובס) ולעצור לא מעט פרויקטים שהייתי מעורבת בהם, להיפרד מלקוחות וכו'..
אני ראיתי בהזדמנות הזאת כרטיס כניסה ראשוני ומדליק לעולם חדש, למגרש חדש… "

 

רגע, ובאמת החזרת תשובה כבר באותו היום?

"זה היה יום מאד אינטנסיבי, אני ממש בכיתי, כי הבנתי שברגע זה אני משנה את החיים שלי. כמובן שהתייעצתי עם המשפחה והחבר.. ההורים קצת היססו, אבל אבא שלי אמר שאם זה החלום שלי – אז אני צריכה ללכת על זה.
גם הבן זוג שלי דניאל תמך בכל הכוח – על אף שהשכר והתנאים הרבה פחות נוחים מהעבודה שהייתה לי קודם, ועל אף שמאוד אהבתי את העבודה הקודמת שלי,
הוא גם הבין שזאת הזדמנות שיכולה לפתוח לי דלתות והוא עזר לי להחליט בעזרת שאלה אחת – ״אם תראי בלוגר/ית אחר/ת עושה את זה במקומך, זה יצבוט לך?״ וברגע שעניתי כן שנינו הבנו שאני צריכה ללכת על זה.
באותו ערב כבר התקשרתי לבוס המדהים שלי בוכה, שהרגיע אותי ותמך בי ואמר לי שהוא מבין ומאמין בי ויודע שזאת התשוקה שלי … ושהדלת תמיד פתוחה בפניי.
אני ברת מזל אמיתית שזכיתי לעבוד אצלו ולהיות מוקפת באנשים תומכים כאלה. ככה בארבע שעות השתנו לי החיים".

"המסעדה הבאה" ברשת 13 – ממציאים את הז'אנר הקולינארי מחדש

המסעדה הבאה של ישראל היא תוכנית מציאות טלוויזיונית מקורית שעלתה לשידור בסוף ינואר השנה, בהשתתפות השפים אסף גרניט, מושיק רוט, יוסי שטרית ורותי רוסו.
בכל שבוע מגיעים לאודישנים מתמודדים עם מנות מעשה ידיהם, והשופטים מקבלים החלטה מי מבין המתמודדים יזכה לפתוח מסעדה למשך שבוע ימים במלון "בראון ברוט" במרכז תל אביב, בה שכנה מסעדת "הרברט סמואל" המפורסמת של השף יונתן רושפלד.

השלב השני, משודר כשבוע לאחר האודישן ונקרא "מבחן הלייב", בו השופטים בוחנים את המסעדה תוך כדי שהיא פועלת. בשלב זה מצטרף יונתן רושפלד, מבקר המסעדות של התכנית, לטעימה וניקוד.
משקיעי המסעדה, ניר ויצמן וליאון אביגד, מבעלי מלונות בראון, יתנו ניקוד גם הם והסועדים של כל מסעדה גם כן מנקדים ומשפיעים על ציון המתמודד. אם הניקוד הסופי יהיה יותר מ-75, המסעדה תעבור לשלבי הגמר.

והזוכה בגמר? יזכה לפתוח מסעדה משלו באותו מיקום.

עדן נבחרה להיות מנהלת הסושיאל של התכנית ולהוביל את התכנים העולים בדיגיטל ובפלטפורמות השונות של הרשתות החברתיות.
במסגרת התפקיד היא חלק מצוות החשיבה המיתוגי ברשתות החברתיות של התכנית, וגם משתתפת בפאנלים באולפני הטלוויזיה העוסקים בתכנית.

עדן מספרת בהתלהבות על העבודה בתכנית:

"חשוב להבין שזאת תכנית שמתרחשת בלייב, סוג של "האח הגדול" של המסעדות. זה משהו שעוד לא קרה כאן, פורמט חדש וייחודי של רשת 13, שעוד ישוכפל ברחבי העולם אני בטוחה (ואכן פורסמו ידיעות ברשת על כך שהפורמט נמכר לענקית תקשורת בינלאומית)."

"מגיע משתתף עם רעיון וחזון למסעדה, אותם הוא מציג בפני השופטים, ואם הם אוהבים את מה שהם רואים מולם – ההפקה, בשיתוף רשת מלונות בראון – פותחים לו מסעדה בהרברט סמואל הישנה של רושפלד למשך שבוע…
כל שבוע מתחלפת מסעדה. זאת חוויה מטורפת. להיות חלק ממסע הגשמת חלום של בן אדם ומפורמט כל כך ייחודי."

את נראית מאד "נינוחה" בהופעה באולפן, שזה די מפתיע כשמדובר במישהי שטרם עסקה בטלוויזיה קודם לכן…

מאד התרגשתי, אולי לא רואים את זה אבל מי שמכיר אותי זיהה את זה על הפנים שלי די מהר. אני חיה ונושמת תקשורת ומדיה, והמון זמן איחלתי לעצמי להגיע וגם אל המדיום הטלוויזיוני, ואני מאד שמחה על ההזדמנות שנקרתה בדרכי.
אני יודעת ומבינה את הבמה שקיבלתי, ויודעת שאני נחשפת להמון גורמים בתחום, כעת אני עסוקה ומרוכזת בפרויקט הנוכחי שמאד מלהיב ומעניין אותי, אבל לאחריו אני אתפנה לבחון הצעות כאלה ואחרות.,
כך שאני בהחלט מאמינה שגם בהמשך אעשה דברים הקשורים לטלוויזיה…"

בתחום האוכל?

אני אמנם "פודית" ברמ"ח איבריי ואין לי בעיה להישאר בטייפ קאסט הזה, אבל אני יודעת שאני מסוגלת לעשות עוד מעבר. אני רוצה להביא איתי משהו "רענן" וחדשני, שאנשים פחות ראו והכירו. יש לי את החלום להביא את התוכן שלי…
שאפשר לראות למשל באינסטגרם שלי, שהוא מאד פעיל ומתחדש. אין לי כוונה אגב להזניח אותו לטובת הטלוויזיה, להיפך – אני מתכוונת להמשיך ולהשקיע בזה. אני מאד מחוברת ל"עוקבים" שלי ברשתות, מכירה אותם ושומרת איתם על קשר. זה לא ישתנה".

את משקיעה המון בתכנים העולים לאינסטגרם, אבל דווקא הפייסבוק אצלך "רגוע" למדיי. מה הסיבה?

"בלי לזלזל חלילה, אבל אני מרגישה שהפייסבוק הוא פחות הפלטפורמה הנכונה עבורי כרגע. הוא הפך יותר חדשותי ופחות בידורי בעיניי. אם כבר – המטרה היא להשקיע בפלטפורמות הצעירות של הטיק טוק, וכמובן האינסטגרם..
אני פתוחה לכל הפלטפורמות. אני רוצה ליצור תוכן ולהשפיע לטובה על אנשים, זה מה שנותן לי סיפוק.. רוצה להמשיך ליצור תוכן שמבטא את "עדן", ולאו דווקא תוכן שאמור לרצות לקוחות או משרדי פרסום."

 

"אוכל זה החיים"

 

עדן כאמור, עזבה לטובת החלום תפקיד בכיר בחברה מצליחה. בצבא שירתה בתפקיד מודיעיני קרבי ועדיין נקראת לשירות מילואים פעיל. היא בוגרת תואר ראשון בתקשורת ומדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב, ושוכרת דירה באשדוד יחד עם בן הזוג דניאל (29),
מהנדס מערכות מידע שעובד בהייטק.

"הכרנו בפסיכומטרי, אנחנו כבר 7 שנים ביחד.. הוא שותף אמיתי שלי, החבר הכי טוב שיכלתי לבקש. הוא לא "פודי" בעיסוק, אבל הוא חולה אוכל, וזה אחד הדברים שמחברים בינינו. אנחנו שוכרים דירה יחד ברובע י"א, שנינו אוהבים את אשדוד ומאמינים בה ובחרנו להישאר כאן.

את חיה ונושמת אוכל מסביב לשעון, יש לך טיפ איך שומרים על הגזרה?

"(צוחקת) אני מקבלת את השאלה הזאת כמה פעמים ביום, אני חושבת שזה שילוב של גנים טובים, המון אנרגיה לעשייה ששורפת לי את הקלוריות,  אבל באמת שאני לא עוצרת אחרי ביס אחד… אני באמת אוהבת אוכל, ותמיד מסיימת את הכל.

התאמנתי בצורה ממוצעת עד היום גם מתוך הבנה שצריך לשמור על הבריאות וזה כבר לא רק עניין של משקל ונראות, חילוף החומרים משתנה עם הגיל ואם אני רוצה להמשיך לאכול מה שבא לי אני חייבת להשקיע יותר באיזון. זאת הבנה שמחלחלת אצלי לאט לאט ומקווה לעמוד בה".

בהפוכה – מה את **לא** אוהבת לאכול?

אולי זה יפתיע מישהו ואולי לא, אבל אני אוכלת רק אוכל כשר, זה מתנגש לא פעם עם העבודה, יש אנשים שחושבים שזה פוגע לי "במקצועיות".. אבל אני לא מסכימה עם כך. מאות ואלפי האנשים שעוקבים אחריי ברשתות לא באו בתלונות עד היום על כך.
אני לא מערבבת בשר וחלב, לא אוכלת פירות ים וכו'.. אלה הערכים שלי והם חזקים וחשובים לי יותר מכל דבר אחר.

חוץ מזה שכל מה שאני אוכלת כל כך טעים ומספיק לי, כך שאין לי עניין לנסות תפריט "כופר" אחר.."

 

התמונה האייקונית של אמבטיית הצ'יפס

"כשגרתי עם החברה הכי טובה שלי בדירה בר״ג, הייתה לנו אמבטיה, ואמרתי לה שיש לי חלום למלא אותה בצ'יפס, ובמקום שמפו להחזיק קטשופ… שכחנו מזה מאז, ופתאום שנה שעברה הגיע יום הצ'יפס הבינלאומי ונזכרתי בחלום הזה, ואמרתי יאללה, עושה את זה.
הצ'יפס היה באדיבות "זה", אמרתי לו שאני צריכה 5 ליטר צ'יפס, נכנסתי עם בגד ים ו… כך נוצרה התמונה המפורסמת. לא הייתה חסות מאחורי זה, זאת אהבה אמיתית שלי לצ'יפס, אבל לקראת יום הצ'יפס הבא אם יש איזו חברה שמעוניינת….."

והתגובות?

"אנשים נקרעו מצחוק. היו גם כמה תגובות שחשבו שאני חלילה מזלזלת באוכל, אז חשוב לי לציין שהתמונה מאוד מטעה, מדובר בצ'יפס קפוא שמתחתיו היו קרטונים ונייר פצפצים כדי באמת לא לבזבז כמות מטורפת של אוכל.
אני הכי מכבדת אוכל, תמיד חשוב לי לסיים מהצלחת ושאוכל לא ייזרק, אני האחרונה לזלזל בנושא הזה".

"צריך לתת לצעירים בעיר לפרוח"

 

את עובדת בעיקר במרכז, אבל בכל זאת בחרת לחזור לגור באשדוד.

"אני  התאהבתי בעיר שלי מחדש… בקולינריה, באנשים ובנופים. לא ת"א ולא בטיח… יש המון אפשרויות בעיר הזאת והנהלת העיר צריכה לתת את המושכות לצעירים. יש כאן מקומות מדהימים, בבעלות של אנשים צעירים שנולדו בעיר,
יצאו החוצה – וחזרו לאשדוד כי הם רוצים להרים את העיר למעלה.. יש פוטנציאל מטורף, צריך לתת לעיר לפרוח. זאת העיר החמישית בגודלה, כבר מזמן לא פריפריה רחוקה בדרום אלא חלק מהמרכז. הנדלן פה פסיכי, זה אומר משהו, אבל אין שום סיבה שהיא לא תשגשג בכל התחומים…"

ועדיין, תל אביב זה מרכז העשייה, לא אשדוד.

"עדיין יש אנשים בארץ שחושבים שאשדוד זה דיונות וגמלים וזה מבאס אותי וכואב לי, כי מי שחושב ככה – ברור לי שלא ביקר כאן בשנים האחרונות. אני רוצה שאנשים יכירו את העיר.. אני מעלה דברים לאינסטגרם ואנשים אומרים לי שוב ושוב שאני עושה להם חשק לבוא לפה."

"החלום שלי הוא ליצור סיור באשדוד –  שישלב קולינריה ותיירות.  לצד המסעדות, יראו את האתרים היפים שיש לנו להציע: מצודה, נחל, רצועת חוף.. אתרי צילומים לאינסטגרם וכו.. אוהבת את העיר.. הייתי גרה 3 שנים במרכז וחייתי את המרכז, אבל הלב הוא באשדוד.
הקורונה החזירה אותי לאשדוד, עם כל החששות לעזוב את המרכז, אבל הנה הקארמה נפתחה וכל ההצעות החלו לזרום… ואני מקווה להמשיך לאהוב ולהצליח במה שאני עושה תמיד".

imageעוד כתבות

baner

הופכת בנאלי לסקסי: הצלמת האשדודית שמתעדת בסתר את הבליינים בעיר

12:44 | 18/04/2024
baner

ילד פלא: שרון ברק בן ה-10 מאשדוד מככב על מסך הטלוויזיה ובקולנוע

12:01 | 22/03/2024
baner

הפסקדו והפארינו: כוכבי הקולינריה של מגזין האוכל 2024

13:20 | 17/03/2024
baner

"יום האישה הראשון שלי": הטראנסג'נדרית האשדודית שכובשת כל פסגה

11:11 | 08/03/2024
baner

לחבר את הדור הצעיר לקהילה דרך התנדבות: הבכירה במייקרוסופט שמתנדבת כראש שבט 'דותן' של הצופים

18:53 | 07/03/2024
baner

הצלם האשדודי רועי לוי בסדנאות צילום של שביל החלב

18:55 | 02/03/2024

imageהמלצות נוספות

sss

הופכת בנאלי לסקסי: הצלמת האשדודית שמתעדת בסתר את הבליינים בעיר

‫חן בוקר‬‎ אמר

12:44 | 18/04/2024

sss

ילד פלא: שרון ברק בן ה-10 מאשדוד מככב על מסך הטלוויזיה ובקולנוע

‫חן בוקר‬‎ אמר

12:01 | 22/03/2024

sss

הפסקדו והפארינו: כוכבי הקולינריה של מגזין האוכל 2024

‫חן בוקר‬‎ אמר

13:20 | 17/03/2024

imageעוד כתבות

baner

הופכת בנאלי לסקסי: הצלמת האשדודית שמתעדת בסתר את הבליינים בעיר

12:44 | 18/04/2024
baner

ילד פלא: שרון ברק בן ה-10 מאשדוד מככב על מסך הטלוויזיה ובקולנוע

12:01 | 22/03/2024
baner

הפסקדו והפארינו: כוכבי הקולינריה של מגזין האוכל 2024

13:20 | 17/03/2024
baner

"יום האישה הראשון שלי": הטראנסג'נדרית האשדודית שכובשת כל פסגה

11:11 | 08/03/2024
baner

לחבר את הדור הצעיר לקהילה דרך התנדבות: הבכירה במייקרוסופט שמתנדבת כראש שבט 'דותן' של הצופים

18:53 | 07/03/2024
baner

הצלם האשדודי רועי לוי בסדנאות צילום של שביל החלב

18:55 | 02/03/2024
WordPress Ads