תכירו את הדיג'יי האשדודי שהפך להייטקיסט

במשך שישה חודשים עבדו 11 יזמים על פיתוח הסטארט-אפ שלהם בתוך חממת HubAshdod אשדוד ובשיתוף תוכנית TheHive. ביחד עם מנטורים, יועצים עסקיים ודמויות מהתעשייה הם פיתחו את המיזם, כתבו תוכנית עסקית ובנו את היסודות שעימם יוכלו לצאת לדרך מוצלחת. בין היזמים הצעירים והמבטיחים, נצץ לנו מי שהפרויקט שלו זכה דווקא במקום השני - חן ליבה שמוכר לנו כדיג'יי ומפיק מוזיקלי ועשה הסבה להייטק. בואו להכיר >

image 1718 imageתגובות imageהדפסה
article

ניצן בן יצחק וחן ליבה (צילום: אור ונון)

חן ליבה (34) מאשדוד הוא מוזיקאי, Dj ויזם. הוא למד ביסודי בבית הספר רננים ובתיכון במקיף ד׳, התגייס לחטיבת כפיר ושירת בגדוד חרוב. מאז שהיה קטן אהב להתעסק בטכנולוגיה, מחשבים ומוזיקה.

יש קשר בין יצירת מוזיקה אלקטרונית להייטק?
"
מגיל צעיר, כשהיה לי משעמם הייתי מפרק את המחשב שלי ומרכיב אותו סתם בשביל להעביר את הזמן. תמיד הייתי אוהב להתקין תוכנות חדשות ולנתח אותן… בדיעבד זה דבר שמתחבר מאוד לכל מה שאני עושה היום".

מתי התחלת עם ההייטק ואיך הגיע הרעיון?
"עם ההייטק התחלתי באופן רשמי לפני שנתיים, הסיפור מעניין! באחד האירועים שעבדתי ראיתי מנהל של זמר מאוד מוכר עומד עם ארבעה סמארטפונים ועושה מכל אחד מהם שידור חי לפלטפורמה אחרת: לפייסבוק שלו, לפייסבוק של הזמר, לאינסטגרם שלו ולאינסטגרם של הזמר, באותו רגע הבנתי שלא רק לי יש את הבעיה הזאת, בזמן שאני עובד באירוע ואני רוצה לעשות שידור חי לעוקבים שלי בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב ובטיק טוק אני לא יכול וכנראה שיש פה בעיה שצריך לפתור. בסוף האירוע היה שם את ניצן בן יצחק שאנחנו מכירים תקופה ארוכה ואני יודע שהוא מתכנת, סיפרתי לו שיש לי רעיון לאפליקציה, רבע שעה אחריי כבר היינו במשרד שלי, יושבים וחוקרים את הבעיה ושראינו שאין פתרון – התחלנו לעבוד! במהלך העבודה היינו באחד מהסבבי בחירות לראשות הממשלה, בנימין נתניהו פתח שידור חי בפייסבוק וקראת הסיום שלו פנה למאות צופים ואמר להם שהוא הולך לפתוח עוד רבע שעה שידור חי גם באינסטגרם, אם היה לו את FeelThere הוא לא היה צריך לפצל את השידור החי".

 

ספר לי קצת על הפרויקט שלכם שזכה במקום השני. מה מיוחד בו?

"לאפליקציה שלנו קוראים FeelThere – אפליקציה שיתופית לשידורים חיים (LIVE), שהמטרה שלה היא לסייע ליוצרי תוכן לקבל חשיפה רחבה יותר על-ידי הפצת השידור החי לכל הרשתות החברתיות של המשתמש במקביל  מכל מקום ובאופן מידי. אנו נאפשר ליוצרי תוכן לפרסם ולשתף 'שידור חי' באמצעות הסמארטפון למספר פלטפורמות חברתיות בו-זמנית – מה שגם מקנה אותנטיות לשידורים החיים, שאינם ניתנים לעריכה ומעניקים לצופה זווית צפייה ייחודית על התוכן המשודר. בנוסף, בעזרתנו יוכלו יוצרי התוכן לקבל נתוני חשיפה בכל פלטפורמה חברתית ולדעת באיזה שעות הם זוכים לכמות צפיות גדולה יותר, באיזה פלטפורמה חברתית הם זוכים לתגובות אוהדות יותר, היכן כמות השיתופים של התוכן גבוהה יותר, והכי חשוב התוכן שישודר דרכנו יהיה עם זכויות יוצרים וכל בקשה לשימוש מסחרי בו תהיה בתשלום – דבר שיוסיף הכנסות ליוצרי התוכן".

כמה אנשי צוות אתם?
"אנחנו שני מייסדים, אני בתפקיד המנכ״ל, ניצן בן יצחק ה-CTO בנוסף אלינו צרפנו לצוות מעצב Ui/UX אשדודי, שלושה מתכנתים ואנחנו בקרוב נצרף לצוות מנהל פרויקטים ומוצר. מלבד הצוות הרשמי יש לנו עוד חבר אשדודי קצין ביחידה טכנולוגית שבזמנו הפנוי עוזר לנו המון- הוא יודע שיבוא יום ואני אגנוב אותו מהצבא".

sss

זכו במקום השני והמכובד. צילום: אוהד צויק

תכנית המאיץ שפועלת ב- HUBasdod הינה תכנית בת חצי שנה עבור חברות הזנק (סטארט-אפים) בתחילת דרכן. האקסלרטור מסייע לחברות בתחומים שונים להעביר את המיזמים לשלב מתקדם יותר ככל שניתן. יזמים אשר התקבלו עברו מיון קפדני על מנת לבדוק את היתכנות המוצר שלהם. לאורך החצי שנה האחרונה היזמים עובדים באינטנסיביות על המיזמים בימי עבודה ארוכים בהם חידדו את המיזמים והמודל העיסקי, שיפרו את הטכנולוגיה, נפגשו עם משקיעים פוטנציאלים, וכל זאת כאשר לאורך הזמן ליוו אותם מנטורים בתחומם.

 

אירוע השיא היה ה– Demo day בו הציגו את המיזמים למשקיעים פוטנציאלים ולשופטים שהכריזו על המיזם המנצח, הפרס לצוות המנצח הוא הוא  10,000 ש"ח והמקום השני  5,000 ש"ח. השנה הזו, זו השנה בה הייתה כמות האשדודים הגדולה ביותר בתוכנית המאיץ.

 

"לפני כשמונה חודשים נרשמו למחזור 11 באקסלרטור The Hive שעובד באשדוד בשיתוף עמותת גבהים, מתוך 80 נרשמים עברנו מיונים והתקבלנו 11 מיזמים, בכל אחד מהם יש יזמים מדהימים ומוכשרים שזכיתי להכיר ושמח שעברנו את הדרך הזאת ביחד. את האקסלרטור התחלנו בפברואר והובילו אותו רן ששון ואליישיב מינרבי שדאגו לנו להרצאות מהמנטורים הכי טובים שאפשר לבקש, ענו ועזרו בכל שעה ופשוט התייחסו אלינו כאילו הם חלק מהמיזם. בסוף כל אקסלרטור מגיע היום המרגש של הDemo Day, היזמים אחרי תקופת לימודים של חמישה חודשים מציגים את הרעיון אל מול שופטים, פוליטיקאים מקומיים, משקיעים, הייטקיסטים וחברים טובים שבאו לפרגן (תודה לכם!). היה מאוד מרגש אפילו לי קצת רעד הקול בהתחלה אבל עצרתי לשנייה, לקחתי נשימה והמשכתי להציג את המיזם, עניתי בביטחון על השאלות ששאלו ולשמחתי אחרי העבודה הקשה שלנו זכינו במקום השני והמכובד", מספר ליבה.

ומה עכשיו? באיזה שלב אתם?
"אנחנו כרגע בשלבי פיתוח מאוד מתקדמים לקראת יציאה לשוק עם MVP. אני חייב לפרגן לצוות שעובד קשה מאוד במטרה לעמוד ביעדים ובאבני דרך שהצבנו לעצמנו. אנחנו גם נגייס כסף בשביל שנוכל להגדיל את הצוות, להשקיע בקידום וחדירה לשוק ולהמשיך לפתח את המוצר".

 

חן ליבה. צילום בועז פרדקין

מה דעתך על הHub באשדוד? יש מישהו שמלווה אתכם?
"מבחינת האב עצמו חייב לציין שיש שם אנשים מדהימים, בפעם הראשונה שהגעתי לשם כולם באו להציג את עצמם, שאלו עלי, עלינו כחברה והציעו עזרה בכל מה שנצטרך, ישר קיבלתי הרגשה של בית חם. אני אשמח לפרגן ל- חי וחניש שעושה שם עבודה מעולה, רואים שכולם בהאב מחוברים, ויש שם אווירה מעולה. בנוסף זכיתי להכיר שם גאון טכנולוגי בשם דימה רבליס שמאז שהכרנו תמיד שולח הודעות, בודק איך אנחנו מתקדמים, נותן עצה טובה ומכוון עם הניסיון הענק שלו. מלבד החברים בHub אנחנו מקבלים ליווי מחברת weccelerate שהיו חלק מהפיתוח העסקי שלנו במהלך הדרך".

 

איך זה לשלב מוזיקה והייטק?

"להפיק מוזיקה זו חוויה מטורפת בדיוק כמו בהייטק, כל הדרך מהרגע שאני בוחר את הצליל הראשון ועד שהשיר מוכן זה ממש כמו לכתוב את שורת הקוד הראשונה ועד שהאפליקציה פתאום יוצאת למשתמשים, זה רגע מיוחד, לקבל פירגונים על מה שעבדת עליו כל כך קשה, לראות את הקהל רוקד את המוזיקה שלך בחתונות ואירועים, זה מטורף. בואי אני אגלה לך סוד, החלום שלי זה שבע״ה יהיה חדר מוזיקה\אולפן במשרד שלנו, בטוח שלא יהיה לי זמן לעבוד בו אבל אני בטוח שיהיו כאלו שכן ייהנו מהחוויה".

כמה זמן אתה עובד בתור דיג'יי ומפיק מוזיקלי?
"התחלתי לתקלט כבר בגיל 12, זה התחיל במסיבות קטנות אצלי במקלט של הבניין לכיתה, עבר למסיבות שהייתי מתקלט אצל חברים ועם הזמן גם התחלתי לתקלט במועדונים בכל הארץ. לאבא שלי היה רכב GMC גדול וכל פעם שרצו שאני אתקלט באיזה מקום הוא היה מסיע אותי עם כל הציוד וחוזר בלילה לקחת אותי. התקופה מאוד שונה מהיום, הייתי מתקלט עם מחשב נייח ומסך ענק, שני רמקולים וקצת תאורה, תקופה מדהימה. מבחינת הפקת מוזיקלית התחלתי גם בגיל הזה, בבר מצווה שלי ה- Dj תיקלט קטעים שהפקתי, אומנם לא ברמה מקצועית אבל כבר אז הייתי חיי את עולם הפקת המוזיקה".

 

יצא לך לעבוד עם זמרים מוכרים?
"העולם הזה מתחלק לשניים – יש זמרים שעבדתי איתם על חומרים מקוריים באופן ישיר ויש כאלו שהפקתי להם 'רמיקסים' שהפכו להיות קטעים רשמיים חלק מהם לדוגמה: ליאור נרקיס, נועה קירל, אגם בוחבוט, נטע, סטפן, רגב הוד, סיוון בהנם, KYD, אלון שר (ווקה פיפול) איציק אורלב יניב בן משיח ועוד רבים ומוכשרים… בנוסף אליהם יש לי פרויקט אלקטרוני ויצא לי לעבוד ולעבוד עם זמרים מארה״ב ניגריה ובריטניה".

 

לסיום, מה החלום?
"שנגלה שבאמת פתרנו בעיה גדולה בזכות הכמות משתמשים שתהיה לנו. יהיה בונוס אם אני אדע שמוזיקאים שעבדתי איתם גם משתמשים באפליקציה, מבחינתי זה יהיה חיבור עולמות מושלם".

imageעוד כתבות

baner

הופכת בנאלי לסקסי: הצלמת האשדודית שמתעדת בסתר את הבליינים בעיר

12:44 | 18/04/2024
baner

ילד פלא: שרון ברק בן ה-10 מאשדוד מככב על מסך הטלוויזיה ובקולנוע

12:01 | 22/03/2024
baner

הפסקדו והפארינו: כוכבי הקולינריה של מגזין האוכל 2024

13:20 | 17/03/2024
baner

"יום האישה הראשון שלי": הטראנסג'נדרית האשדודית שכובשת כל פסגה

11:11 | 08/03/2024
baner

לחבר את הדור הצעיר לקהילה דרך התנדבות: הבכירה במייקרוסופט שמתנדבת כראש שבט 'דותן' של הצופים

18:53 | 07/03/2024
baner

הצלם האשדודי רועי לוי בסדנאות צילום של שביל החלב

18:55 | 02/03/2024

imageהמלצות נוספות

sss

הופכת בנאלי לסקסי: הצלמת האשדודית שמתעדת בסתר את הבליינים בעיר

‫חן בוקר‬‎ אמר

12:44 | 18/04/2024

sss

ילד פלא: שרון ברק בן ה-10 מאשדוד מככב על מסך הטלוויזיה ובקולנוע

‫חן בוקר‬‎ אמר

12:01 | 22/03/2024

sss

הפסקדו והפארינו: כוכבי הקולינריה של מגזין האוכל 2024

‫חן בוקר‬‎ אמר

13:20 | 17/03/2024

imageעוד כתבות

baner

הופכת בנאלי לסקסי: הצלמת האשדודית שמתעדת בסתר את הבליינים בעיר

12:44 | 18/04/2024
baner

ילד פלא: שרון ברק בן ה-10 מאשדוד מככב על מסך הטלוויזיה ובקולנוע

12:01 | 22/03/2024
baner

הפסקדו והפארינו: כוכבי הקולינריה של מגזין האוכל 2024

13:20 | 17/03/2024
baner

"יום האישה הראשון שלי": הטראנסג'נדרית האשדודית שכובשת כל פסגה

11:11 | 08/03/2024
baner

לחבר את הדור הצעיר לקהילה דרך התנדבות: הבכירה במייקרוסופט שמתנדבת כראש שבט 'דותן' של הצופים

18:53 | 07/03/2024
baner

הצלם האשדודי רועי לוי בסדנאות צילום של שביל החלב

18:55 | 02/03/2024
WordPress Ads