פחד ובהלה ברחוב אקסודוס: ״אתה רוצה לחיות בשקט ומקבל עבריינים ומשפחות פשע על הראש״

דיירי רחוב אקסודוס רכשו במיטב כספם דירה בשכונת היוקרה של אשדוד, אך בשנים האחרונות חיים בידיעה מתמדת שהשכונה מוצפת עבריינים, ובמוצ״ש הם קיבלו עדות חיה שמאמתת את התחושה עם הצתת מס' רכבים. ״אין קולות ואתה גם לא תזהה פרצופים. אתה רק יודע שעבר לגור כאן מישהו שהוא כזה, אבל אתמול הרגשנו את זה וזה מפחיד פשוט מפחיד״

article

צילום: מערכת אשדודי

כמה שעות לאחר הצתת הרכבים ברחוב אקסודוס באשדוד, בצהרי יום ראשון, הגענו לזירת האירוע, באחת מהשכונות היפות היוקרתיות של אשדוד. כשמגיעים למקום עצמו כל החושים נדרכים, ריח הפלסטיק השרוף עדיין עומד באוויר, מראה המכוניות השרופות שצמודות אחת לשנייה, חרוכות לחלוטין, הוא מראה קשה ומטריד, ואת טעמו של הפחד באוויר ניתן ממש להרגיש.

מה שעובר ליד העיניים כמו עוד כותרת מטרידה של כתבה על מלחמת כנופיות הפך אתמול למציאות אלימה ומדאיגה עבור השכנים חסרי האונים שמתגוררים בקומפלקס המגדלים שברחוב אקסודוס הכולל גם בתים פרטיים, בקרבת חוף הים. על פניו מדובר באחת השכונות הטובות, היקרות והנחשקות של העיר בקרבת פארק ים אך מתחת לפני השטח המתח והדאגה מורגשים על פניהם של התושבים שעומדים מנגד ורואים כיצד השכונה בה בחרו לגור הפכה ליעד מועדף עבור עבריינים וחברי כנופיות שבחרו בה למשכנם ומושכים אליה פעילות עבריינית.

 

 

״אתה לא רואה כלום – אתה רק שומע״, אומר לנו אחד הדיירים שגרים באחד ממגדלי אקסודוס. ״רק אתמול הרגשנו את זה״. כמעט כל דיירי המגדלים באקסודוס מספרים על תחושה כללית לא נעימה באוויר מחד אבל שקט תעשייתי מנגד וחיים שמתנהלים כסדרם, עד אתמול. ״בדרך כלל אתה לא שומע מריבות או דברים כאלו בבניין. אין קולות ואתה גם לא תזהה פרצופים. אתה רק יודע שעבר לגור כאן מישהו שהוא כזה״ הוא מספר. ״אומרים לך וואו עבר לכאן עוד עבריין, וזהו, זה מה שאתה שומע. אתה לא שומע יריות או משהו כזה״.

״אתה מסתובב בתחושה כללית שאתה גר בבניין עם עבריינים״ מספר ל׳אשדודי׳ הדייר. ״אתה רואה מצלמה מחוץ למרפסת, אבל אתה לא רואה אותם ולא מרגיש אותם״.

זה משנה משהו בסדר היום? התחושה שאתה גר ליד אנשים שעוסקים בפעילות עבריינית מורגשת?
״זה לא מפריע לי ברמה היומיומית בחיים. אתה לא מרגיש ואתה לא רואה. אתה גם לא פוגש שכנים במעליות. יש 4 מעליות ואתה לא נתקל באף אחד אתה רק שומע אנשים מסביב אבל אתמול הרגשנו את זה. אתמול זה היה ממש מתחת לחלון. בדיוק נכנסתי לחדר שינה ושמעתי משהו שנשמע כמו נפילת רקטה אז הצצתי החוצה לראות מהחלון אבל מחוץ לזה אתה לא מרגיש, רק יודע״.

ובבוקר שאחרי – מה התחושה?
״מפחיד, פשוט מפחיד. אתה אומר וואו זה הגיע לפה. תמיד יש מחשבות של ׳אני מקווה שלא יהיו טעויות ויפגעו בעוברי אורח לא מעורבים, אבל כמו פה זה יכול לקרות בכל מקום״.

 

רכבים שרופים בחניה הבניין

 

 

דייר אחר שכבר הספיק לעזוב את השכונה ולעבור דירה מספר: ״אצלי בקומה תפסו פעם את אחת מתחנות הסמים הכי גדולות שנתפסו באותה תקופה – היו גרים אצלנו בבניין חבר׳ה שנראו מפחידים. זה ברמה שאתה מגיע לבניין ורואה מלא רכבי יוקרה ברחוב ואתה רואה פגישה מוזרה ושומרי ראש ששומרים תוך כדי שאנשים מדברים״.

אתה מרגיש שאתה חי ליד עבריינים?
״לא ראיתי מכות או הצתת רכבים אבל כן ראיתי טיפוסים מפוקפקים או שבבניין היה תמיד ריח של סמים. אתה הולך שם ורואה אותם – חיילים של ארגוני פשע עם הכובעים והתלבושות. אתה רואה ואתה לא יכול לפספס. אתה מזהה אותם.

״הרבה מהם אפילו לא היו מדברים עברית ואז יום אחד שמעתי שהיו באשדוד כל מיני שכירי חרב שהובאו מאוקראינה, שלא יודעים מילה והרגשתי שזה הם. הייתה איזו משפחה שהתעסקה איתם ובסוף פינצ׳רו להם את הגלגלים של המכוניות עד שהם נאלצו לעבור דירה. פעם היה שם גם מכון ליווי באחד המגדלים באקסודוס – שבגללו לקוחות היו טועים בדירה ודופקים למשפחות תמימות על הדלת לפנות בוקר״.

שכנה מבוהלת שפגשנו ברחוב סיפרה: ״כולם יודעים ואף אחד לא עושה כלום. הם חונים איפה שבא להם – אני רואה אותם תמיד עומדים כאן. הם מחליפים מכוניות יוקרה כל הזמן, בכל שבוע אתה רואה את הנשים שלהם מגיעות עם אוטו חדש – אתה רואה חברי כנופיות ומאבטחים ושומרי ראש״.

אותה שכנה שעברה לגור באקסודוס כדי ליהנות מהקרבה לים חוששת לחייה ומוטרדת מהעובדה שבמקום להנות מאיכות חיים היא נאלצת לחלוק את חייה עם עבריינים. ״המשטרה יודעת הכל אבל כלום לא נעשה. אתמול פינו אותנו בלילה בפחד. אתם לא יודעים, אבל כמה מטרים מהרכבים שהוצתו יש צובר גז שהאש התקרבה אליו ואם זה היה מגיע לשם אז מי היה יודע לאיזה סדר גודל המקרה הזה היה מתפתח ומה היה קורה״.

את קמה בבוקר ביום שאחרי ורואה מול העיניים מכוניות שרופות – איך זה מרגיש?
״אני רוצה לעזוב – לא רוצה להישאר כאן – אי אפשר לגדל כאן ילדים ליד דבר כזה. אתה רוצה לחיות בשקט ומקבל עבריינים ומשפחות פשע על הראש. כולם יודעים שהם כאן״.

השכונה הכי יוקרתית בעיר. צילום: מייק אדרי

imageעוד כתבות

imageהמלצות נוספות

image
image
WordPress Ads