האבא שכתב ספר על בעיית הגדילה של הבן שלו

סהר דהן כתב את "לני ועט הקסמים" בהשראת החיים עצמם. מדובר בספר ראשון מסוגו ויוצא דופן עבור ילדים המתמודדים עם אתגר הגובה עקב חסר בהורמון גדילה. בימים אלו מקדם סהר פרויקט מימון המונים ב'הדסטארט' עבור הספר, שמתאים לכל בית ומשפחה. "הספר נכתב מתוך שליחות – קבלת האחר היא ערך חשוב ביותר"

article

דהן וספר הילדים שכתב

סהר דהן הוא עו"ד המתמחה בנדל"ן ואבא ל-3 ילדים קטנים ומהממים וגם, כך גילה על עצמו – סופר ילדים. "לני ועט הקסמים" הוא ספרו הראשון הרואה אור אשר נכתב בהשראת בנו האמצעי – רואי ומתוך שליחות לכלל הילדים המתמודדים עם אתגר הגובה והחסר בהורמון גדילה ומתן חשיפה בנושא זה לכלל האוכלוסייה.

הספר נכתב לפני כשנתיים כשבנו רואי רק התחיל את התהליך. דהן מספר:
"התחלנו את הטיפול בגיל קטן מאוד – שלוש וחצי, כשרואי עלה לגן עירייה – כדי שידביק את הפער וייחשף כמה שפחות ל"להיות קטן" יחסית לילדים האחרים. היום הוא כמעט באחוזון המתאים – הוא כבר מדביק את הפער… לא ידעתי שאנחנו הולכים להליך טיפולי, שמחתי לגלות שיש כזה הליך אבל היה לי חסר מאוד איך לשקף את זה לילד בגיל הזה".

במקרה גילית שאתה גם סופר?
"תמיד כתבתי אבל דברים אחרים. לילד הגדול שלי כבר כתבתי שלושה ספרים שלא הוצאתי לאור אבל הספר הזה יוצא לאור בגלל שליחות – לתת חשיפה להורים ומענה גם לילדים, לתווך להם את זה. הם עוברים בדיקות לא קלות ולא מבינים כל כך מה הם חווים".

 

"אבא, למה אני נמוך?"

זו השאלה שחזרה והתנגנה לו בראש כל העת מיד שגילה כי הבן שלו יורד מאחוזון 3. בעודו אובד עצות ומידע אודות מקרים מסוג זה. מה עושים? מדוע זה קורה? האם ישנו "תיקון"? האם ישנו טיפול? האם זה משהו שקשור להורים? האם זה בית החולים בלידה? האם נגזר גורלו ואם כן, מה יצטרכו לעשות כדי שהוא ירגיש הכי "גדול" בעולם כי הוא אכן כזה.

"אלה היו רק חלק מהשאלות שצפו במוחי כל אותה העת. שאלות אותן ביקשתי לחזור ולחקור כל אותה העת בעוד בני יורד מאחוזון 3 ואינו מצליח להדביק את הפער. להיפך. האמירה כי אם ימשך קצב הגדילה הזה – יעד הגובה של הילד יסתכם בלא יותר מ – 1.40 מ' הכתה אותנו בתדהמה והותירה אותנו פעורי פה", מספר דהן.

איך ומתי הבנתם שיש בעיית גדילה?
"בני רואי הוא דווקא הפעיל מכל ילדיי, האנרגטי מכולם והחזק מכל, אך עם הזמן ראינו כי קצב הצמיחה שלו שונה והוא אינו גדל בהתאם לנדרש. באופן מצחיק תשומת הלב לכך נבעה בעיקר מכך שהוא נתקע על מידת בגדים ספציפית במשך תקופת זמן ארוכה מדי ולא התקדם הלאה.
אז הגיעה גם הפעם הראשונה בה התוודעתי למושג "חסר בהורמון גדילה".

רואי החל את ההליך הרפואי כבר בהיותו בן 3 ויידרש למתן הורמון גדילה עד בגרות. בתחילת התהליך חיפש סהר אביו "כלי" שיבהיר עבורו את ההליך ויעזור לו בהתמודדות ואף יחזק אותו באמצעות מתן תקווה ונקודת מבט חיובית.

מאחר ולא מצא שום ספרות לילדים קטנים בעניין זה (מלבד ברושור של בתי החולים) כתב את הספר והחליט להוציאו לאור לטובת כל הילדים והילדות המתמודדים עם אתגר הגובה וקבלת הורמון הגדילה, תוך שילוב מסרים מחזקים לכלל הילדים באשר הם שונים ומגוונים ככל שיהיו.

מדובר בספר ראשון מסוגו עבור ילדים בגילאים אלו המתמודדים עם אתגר זה והן לילדים והורים אשר אינם מודעים להליך זה והספר יהווה חשיפה עבורם לתהליך. הספר מסופר בצורה פשטנית וכיפית שתשקף לכל ילד את ההליך ואת ההתמודדות בצורה נעימה.

הספר "לני ועט הקסמים"

הכול התחיל כשיח לפני שינה מתוך שאלות ותשובות בינו ובין ילדו רואי והתפתח לספר המשקף את ההתמודדויות היומיומיות של "לני" עם אתגר הגובה והתחושות הפנימיות שלו אל מול ילדים אחרים ורצונות שונים.

לאחר מספר בדיקות לני נחשף לראשונה למושג חסר בהורמון גדילה ומקבל לביתו "עט קסמים"… הספר מתאר מה עבר על לני, מה למד, מהו "עט קסמים", כיצד לני התמודד אתו והאם באמת שינה לו את החיים.

הספר מלווה במסרים של קבלת האחר וטיפים להורים.

רוצים לתמוך ולהשתתף במימון ההמונים? לחצו כאן

imageעוד כתבות

imageהמלצות נוספות

image
image
WordPress Ads