אהבה מחודשת – האוהדים חוזרים להתרגש ממכבי אשדוד

בקיץ האחרון אוהדי מועדון הכדורסל של מכבי אשדוד "מצאו בחזרה" את האהבה לקבוצה אחרי נתק של מספר שנים לאור התנהלות ההנהלה הקודמת שחירבה את יחסי הקבוצה עם הקהל. ערב הניצחון הדרמטי מול נחל שורק, פגשנו לראיון שלושה אוהדים מסורים, לשיחה פתוחה על ההתרגשות המחודשת, המשקעים שנותרו וגם על העתיד הוורוד: "זה תהליך שייקח זמן - אבל בסוף נגיע חזרה לליגת העל"

image 1012 imageתגובות imageהדפסה
article

אוהדי מכבי אשדוד חזרו במלוא המרץ לאולם במקיף ח' (מדיה מועדון הכדורסל מכבי אשדוד)

כמעט 14 שנים אחרי שעזבו את האולם הישן של מקיף ח' – קהל הדולפינים ומכבי אשדוד בכדורסל חוזרים הביתה לאיפה שהכל החל: השעה 20:00, ארבעים וחמש דקות לפני שהיציעים באולם הספורט במקיף ח' יחלו לגעוש יתחיל עם פתיחת המשחק בין מכבי אשדוד לאליצור נחל שורק, יגאל ממן (נהג מונית בן 48), טל אלגזי (עובדת נמל אשדוד בת 37) ויובל שניידרמן (21) הצעיר בחבורה שביום-יום ממלצר, מבינים שעם כל הכבוד לשלל העיסוקים שלהם, האהבה האמתית מיד תגיע.

קבוצת הכדורסל הצהובה-כחולה, זו שעד לפני עשור הייתה קרובה רק פסע מזכייה באליפות המדינה, תעלה למשחק בית בליגה הארצית.

 

ממן : "זה מוזר לנו ואני אומר לך את האמת,  אנחנו לא מכירים את השמות של השחקנים פה, אבל מבחינתנו מכבי אשדוד היא מעל הכול וגם אם נצטרך להיות במשחקים בליגה שלישית אז נבוא כל פעם לתת את הגרון".

 

שניידרמן: "אנחנו באים לפה ומרגישים בבית. אני זוכר את עצמי מגיע לכאן בתור ילד ממש קטן עוד לפני עשור. היום אני אחרי צבא ובשבילי מכבי אשדוד היא סוג של סם לחיים כמו שאומרים. כשהיא חיה ונושמת אז כל הדברים האחרים בחיים נעצרים".

 

 

ש. מה מיוחד במכבי אשדוד הזו. משהו שהיה חסר בקבוצה הקודמת?

 

אלגזי: "קודם כל אתה בא לפה ומרגיש בבית. ההנהלה מדהימה ואנחנו מקבלים גיבוי מלא מיאיר זוהר. חשוב לו הקשר גם בין השחקנים לאוהדים ויש שחקנים שלפני ואחרי כל משחק ניגשים לחלק כיפים לילדים ביציע גם אם לא הולך במשחק כמו שהם ציפו. כשהקפטן זה אוהד ברנט שזה שחקן שגדל במחלקת הנוער ולא איזה זר שהגיע ממדינה אחרת ולא מכיר אותנו, אז זה הכי מרגש שיש".

 

ממן: "10 שנים שהקבוצה הזו שיחקה בליגת העל, היית מסתובב בעיר ואנשים לא ידעו אפילו שיש מכבי אשדוד בליגת העל בכדורסל. אני נהג מונית ואצלי בתמונת 'גט' שלי רשום בתחביב – כדורסל. רואים צהוב ואומרים לי אם אני מכבי תל-אביב כי לא יודעים שהיה דבר כזה מכבי אשדוד למרות שהקבוצה הזו הגיעה לגמר גביע ומשחק גמר של אליפות המדינה. אני מבטיח לך שבסוף העונה הזו כולם יידעו שיש פה קבוצה בעיר. בסוף העונה יהיו פה אוהדים שיישבו על הריצפה באולם מרוב שלא יהיה מקום. אני בן 48 ותאמין לי שזה הדרייב הכי מהנה שיש".

 

שניידרמן: "יש מעט מאוד קווי דמיון בין מכבי אשדוד הזו לבין מכבי אשדוד שליווינו אותה בשנים האחרונות שלה בליגת העל. אפשר להגיד שהדבר היחיד שמשותף זה הדולפין והצבע הצהוב – מעבר לזה הכול שונה".

sss

יובל שניידרמן (מימין). הדבר היחיד שמשותף לקבוצות הוא הצבע הצהוב והדולפין (ירון קליין)

 

ש. מה המטרה העיקרית שתסמנו אותה ותגידו 'הצלחנו'?

 

אלגזי: "המטרה שלנו היא לחבר את השחקנים לקהל. כל מועדון טריוויאלי הוא כזה שמחבר את מחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת של המועדון והם באים לתמוך במשחקים של קבוצת הבוגרים וכאן יש את השאיפה הזו. כל שכן שיש פה תוכנית מאוד מסודרת של ההנהלה מבחינת עליית ליגה, יש כוונות להגיע חזרה לליגת העל רק על המגרש ולא תהיה יותר 'קניית מקום'.

ממן: "מטרה נוספת ולא פחות חשובה היא לבנות זהות אשדודית. השנה יש ארבעה אשדודים בסגל ויש סוג של קבוצת בת כזו בליגה ב' שהתפקיד שלה היא לקדם שחקני נוער אל הקבוצה הזו שבליגה הארצית, וברגע בעזרת השם שהקבוצה תעלה לליגה הלאומית, אז תהיה אפשרות לשדרג את השחקנים המקומיים האלה אפילו יותר ולייצר שחקני בית. זה ייקח זמן, הפרויקט הגדול שלנו השנה של האוהדים זה לעורר את כולם מחדש. במשך 3 שנים היה מי שדאג לקבור אותם תרתי משמע ולא הצליח".

 

אלגזי: "משנה שעברה הייתה פה דאגה להמשיך עם הסגל והמשכיות זה דבר מצוין. יש דרך ויש מי שמשתף איתנו פעולה ויושב ודואג לנו ואם אנחנו מרימים לו טלפון אז נקבל את זה".

 

ממן: "מחויבות אישית מבחינתי של אוהדים היא מעל הכול. לעודד זה לא רק לצעוק לשופט 'בן זונה' או 'מניאק'. לעודד זו דרך חיים ויש פה חבר'ה שגם אם תעיר אותם ב2 בלילה לצבוע שלטים או לעזור למשפחה נזקקת אז הם יבואו באותו רגע לסייע. אוהדים פה הגיעו לכל חור בארץ גם אם לא היו הסעות".

 

שניידרמן:  "צריך להחזיר לתודעה, זה העניין. גם אנחנו בגלל שלוקח לנו זמן להתניע אז רובנו לא יגיעו למשחקי חוץ, אבל למשחק בית כל פעם נגיע ונביא את האובר-דרייב שלנו. כשנגיע לפלייאוף אז יבואו כולם לעודד. יש בעיר קבוצת נשים שמשחקת באירופה וקבוצת כדוריד דאבליסטית וקבוצות כדורעף טובות, אבל אנחנו נגיע למצב שנהיה לא יותר נחותים מהם".

 

אוהדי מכבי אשדוד חוזרים להתרגש ביציעים (מדיה מכבי אשדוד)

 

"ההנהלה אסרה על שחקנים להיות איתנו בקשר. חגגנו לבראד גרינברג יום הולדת מחוץ לאולם"

 

בשלוש השנים האחרונות אותם אוהדים מסורים של מכבי אשדוד, אלו שנסעו לתמוך בה מנהריה ועד אילת, ראו מהבתים או מפאבים מקומיים את המועדון הצהוב שלהם מתרסק וחווה שתי ירידות ליגה.

"כל מה שקרה זה נגזרת מהנהלה קלוקלת. הם לא שיווקו את הקבוצה – להפך הם קברו אותה. הם היו אומרים שאין כסף לפעולות שיווק למרות שאוהדים באו והציעו עזרה בשיווק ומדיה כמו יובל שנמצא פה ורצו לעבוד בחינם, אבל לא היו מוכנים לשמוע". מספרת אלגזי.

"פה יש אנשים שעושים דברים מהכסף הפרטי שלהם ובלי הרבה אמצעים. אתה מבקש עזרה ונעמדים לצידך כי כולם מבינים שאין מועדון בלי הקהילה שלו ובלי האוהדים שלו, לא קיים מועדון כזה. מכבי אשדוד התקיימה 12 שנה בליגת העל, אבל זה נטו היה מיועד לכישלון".

 

שניידרמן: "הקריסה של המועדון הזה היא חד משמעית בגלל הנתק מהקהל. אם היינו ביציעים בעונה הראשונה שהקבוצה ירדה לליגה הלאומית, באותו עונה הם היו עולים חזרה אל ליגת העל. אני חותם על זה".

 

ממן: "כשרונן הראל (יו"ר ספורטאי מכבי אשדוד) החליט שיהיה איחוד בין הקבוצות של מכבי אשדוד, הדבר הראשון שהוא עשה זה להרים אליי טלפון. שנינו  בעבר גם שיחקנו כדורסל ביחד והוא אמר לי להביא את האוהדים והוא אמר לכל ההנהלה שלא משנה מה האוהדים יבקשו, יש להם 'כן' מכם, וזה דבר שלנו האוהדים היה הכי חסר בשנים האחרונות במכבי אשדוד כולל בעונות האחרונות בליגת העל".

 

אלגזי: "יש דיבור להפוך את האוהדים לחלק מהבעלים של הקבוצה. הכוונה שלאוהדים יהיו נציגים בדירקטוריון של המועדון. גם היום אם אוהד או כמה אוהדים רוצים לבוא לישיבת הנהלה, הדלת תמיד פתוחה".

 

ממן: "ההנהלה אסרה על שחקנים זרים להיות אתנו בקשר. פעם אחת היה יום הולדת לבראד גרינברג המאמן. בעונה האחרונה שלו פה לא נתנו לנו להיכנס לאולם לחגוג לו יום הולדת באולם. אחרי אימון פתחו לו שולחן בחוץ והוא שאל אותנו 'למה לא לעשות את זה בפנים?'. אמרנו לו שההנהלה לא הסכימה לנו להיכנס. נידבנו את ליאור אליהו לעזור לנו עבור בית מחסה בעיר. הוא תרם לכל הילדים שם נעלי כדורסל ויום אחרי ההנהלה הביאה אותו לשימוע. אני אגיד לך משהו – ארמונד אסולין קיבל להיות אחראי על התזמורת האנדלוסית של אשדוד. אני חותם על זה שגם היא עוד שנתיים קורסת".

ארמונד אסולין. בתזמורת האנדלוסית זה יעבוד יותר? (דף הפייסבוק של ארמונד אסולין)

 

ש. אתם חושבים שמישהו מצטער שם על מה שקרה?

 

ממן: אין לי ספק שיורם אסרף רצה אבל אף לא הקשיב לו. כשהוא עמד בראש המועדון הוא היה צועק עליי כשהייתי מנהל קבוצה למה הוא לא רואה צבע צהוב ביציע. לא עניין אותו אם חברה סגרו שמירות בצבא, הוא רצה לראות את כולם באולם גם אם אוהד נמצא עם 40 מעלות חום".

 

אלגזי: "יש שיתוף פעולה מלא עם רשות הספורט. יורם תומך לחלוטין ויש הנהלה ותיקה פה שחלק ממנה כמו ניסים דוק ואיציק גבאי שהם היו ההנהלה המקורית של מכבי אשדוד לפני שהחברה של לסרי הגיעו. יש גם את רונן הראל שהוא יו"ר מחלקת הנוער, והם חברה שלא עסקנים ובראש ובראשונה אוהבים כדורסל".

 

שניידרמן: "בסופו של דבר אנחנו מייחלים בעיקר לשיתוף פעולה ואנחנו כבר נדאג לבוא ולשיר את השירים שלנו. כשאנחנו נכנסים לטראנס אז כולם רואים איך זה מעורר ומגביר גם את הרמה של השחקנים על הפרקט. זאת זריקת מוטיבציה שגורמת לשחקנים האשדודים פה להשתטח על הריצפה ואנחנו נתחיל את זה כבר פה מול נחל שורק".

 

אז המשחק מול נחל שורק הגיע. כמה אירוני שמי שמאמן את הקבוצה האורחת היה לא אחר מאופיר פרחי, מי ששיחק במכבי אשדוד הנוסטלגית בעונת העלייה שלה לליגת העל ב-2010.

לשמחת 250 האוהדים באולם זה נגמר בניצחון בשניות הסיום עם שלשה מדהימה של יובל רחמילביץ'. שלשה שמי יודע – אולי תוביל בסיום העונה למקום של עליית ליגה.

 

טל אלגזי עם דור העתיד. טיפוח קשרי הקהילה הוא החשוב ביותר למועדון (פרטי)

בראד גרינברג. היו קשיים בחגיגות יום ההולדת שלו (מדיה מכבי אשדוד)

imageעוד כתבות

baner

אל-אל הראל: עירוני אשדוד הבטיחה עונה נוספת בליגה א' - האדומים עם סיכוי לפלייאוף

15:54 | 19/04/2024
baner

"כשאתה לא סופג - הסיכוי לניצחון גדל": מ.ס אשדוד ואלי לוי מתכוננים לחדרה

11:16 | 19/04/2024
baner

המשכיות בבנות אשדוד: המאמנת שירה העליון סיכמה לעונה נוספת

11:06 | 19/04/2024
baner

ליגה א': עירוני יוצאת לשעריים למשחק הישרדות - אדומים בצ'אנס אחרון לפלייאוף

18:03 | 18/04/2024
baner

שם הם כן מצליחים: קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד עלתה לגמר גביע המדינה

01:56 | 18/04/2024
baner

היסטוריה בכדורעף! קבוצת הנשים של מכבי אשדוד זכתה באליפות המדינה

23:16 | 17/04/2024

imageהמלצות נוספות

sss

אל-אל הראל: עירוני אשדוד הבטיחה עונה נוספת בליגה א' - האדומים עם סיכוי לפלייאוף

מאור לוי

15:54 | 19/04/2024

sss

"כשאתה לא סופג - הסיכוי לניצחון גדל": מ.ס אשדוד ואלי לוי מתכוננים לחדרה

מאור לוי

11:16 | 19/04/2024

sss

המשכיות בבנות אשדוד: המאמנת שירה העליון סיכמה לעונה נוספת

מאור לוי

11:06 | 19/04/2024

imageעוד כתבות

baner

אל-אל הראל: עירוני אשדוד הבטיחה עונה נוספת בליגה א' - האדומים עם סיכוי לפלייאוף

15:54 | 19/04/2024
baner

"כשאתה לא סופג - הסיכוי לניצחון גדל": מ.ס אשדוד ואלי לוי מתכוננים לחדרה

11:16 | 19/04/2024
baner

המשכיות בבנות אשדוד: המאמנת שירה העליון סיכמה לעונה נוספת

11:06 | 19/04/2024
baner

ליגה א': עירוני יוצאת לשעריים למשחק הישרדות - אדומים בצ'אנס אחרון לפלייאוף

18:03 | 18/04/2024
baner

שם הם כן מצליחים: קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד עלתה לגמר גביע המדינה

01:56 | 18/04/2024
baner

היסטוריה בכדורעף! קבוצת הנשים של מכבי אשדוד זכתה באליפות המדינה

23:16 | 17/04/2024
WordPress Ads