“הקולות של נשות שפשאוון”

עם סיום עונת המנויים לקחה על עצמה התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד לקיים לראשונה על הבמה מפגש עם סגנון מוסיקלי ייחודי שהתפתח בעיר הציורית שפשאוון במרוקו, סגנון שהונהג על ידי נשות העיר ובלט דרכן. הצבעוניות על הבמה, הלבוש והקולות המגוונים וההגשה יחד עם התזמורת ומור קרבסי הם סיום נפלא לעונת מנויים מוצלחת במיוחד >

image 188 imageתגובות imageהדפסה
article

צילום באדיבות התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד -נשות שפשאוואן

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציגה לראשונה את הקולות הייחודיים של נשות העיר הכחולה ממרוקו – שפשאוון במפגש מאתגר ומסקרן של סגנונות והרכבים שונים, בניצוחו של המאסטרו דריס בראדה ממרוקו. בקונצרט יתארחו המוסיקאית ומנהיגת ההרכב חאיירא אפאזאז, המובילה את הרכב הנשים ומור קרבסי מישראל.

מור קרבסי (צילום אוריה קרבסי)

הרכב קבוצת הנשים מרתק במיוחד כאשר חלקן ישובות על הרצפה, חלקן עומדות, חלקן מנגנות וכולן בתלבושות מסורתיות צבעוניות ומסורתיות. סגנון השירה והמוסיקה הייחודי מוכר בשם :אל חדרה-  (Al Khadara) – סגנון אשר התפתח וטופח בלעדית על ידי נשים ומושפע מהמסורות האנדלוסית והסופית ומעודדות השתתפות נשים בשירה ובנגינה.

אל סולניות המקהלה ממרוקו מצטרפת היוצרת והמלחינה הבינלאומית, מור קרבסי, אשר יצירותיה בתחום מוסיקת העולם, הלדינו והשירה האנדלוסית הפכו אותה ליוצרת בינלאומית מהמוערכות בעולם.

צילום באדיבות התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד – דריס ברדה

הקונצרט “הקולות של נשות שפשאוון” לוקח את הקהל לסיור בסמטאותיה הציוריות של העיר שפשאוון, על מבניה ורחובותיה הכחולים, מסע אל צלילים וקולות של מסורת מוזיקלית של שירה נשית ייחודית ועשירה מצפון מרוקו.

imageעוד כתבות

בודק...